Вітаю Вас Гість!
Понеділок, 21.05.2018, 10:15
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Вірші українські [15]
Вірші українських поетов для школи і школярів, вірші учнів навчальної, середньої та вищої школи
Вірші для дітей [13]
Дитячі вірші про мову, Україну, вірші для дітей Тараса Шевченко та Лесі Українки, віршики про природу та маму
Диктанти українською мовою [7]
Українські диктанти для 1,2,3 класу навчальної школи, 4, 5, 6, 7, 8, 9 класу середньої школи та 10, 11 класу вищої школи
Українські перекази [5]
Докладні перекази тексту з української мови, стислі перекази творів українських письменників, контрольні українські перекази для школярів художнього стилю
Твір [94]
Українські твори на тему життя людини, твір опис та твір роздум українською мовою, художні твори мініатюри про мати та дитину
Діалог [13]
Діалоги з української мови, короткі та довгі
Мініатюра [5]
Твори мініатюри українською мовою на різні теми. Для школярів, школи та вчителів у допомогу
Розповідь [12]
Цей розділ допоможе вам скласти розповідь з текстом українською мовою
ГДЗ [2]
Готові домашні завдання по математиці, ГДЗ з української та англійської мови та інші.
Привітання [14]
Різноманітні привітання зі святами: з днем народження, ювілеєм, новим роком, 8 березня та 23 лютого
Сочинения [38]
Сочинения на русском языке
Диктанты [2]
Диктанты по русскому языку и литературе
Казки [8]

Наше опитування

Що вам потрібно?
Всього відповідей: 2030

Статистика

Пошук

Цікаве

Популярні українські твори

Популярні вірші українською мовою

Популярні диктанти

Готові домашні завдання / ГДЗ

Друзі сайту

українська

Головна » Файли » Твір

Дорогі школяри та вчителя! Розділ нашого сайту: "Твір" містить різноманітні матеріали у допомогу для школи. Твір - тільки самі популярні та необхідні для підготовки до школи і в допомогу вчителям
Про сприйняття художнього твору
26.04.2017, 21:03


Знову ж тут у порівнянні себе з ангелом — рівень уявлень Сашка. Але тут ми помічаємо і добродушно-іронічну усмішку автора, який згадує дитинство. Вона — і в пря-мому перенесенні значень (ангел — це я), і, особливо,— в комічній деталізації. Здавалось би, цілком витримана в одному дусі жалісна картина падіння маленького ангела з неба, який, упавши, поламав свої тендітні крила, але тут виявляється, що поламав «коло моркви». Це відразу ж воскрешає в уяві пригоди Сашка, і небесний маленький ангел стає конкретним: «Це був я». Слово ангел напов-нюється значенням, що виражає свідомість Сашка і свідомість дорослого Олександра Петровича, автора «Зача-рованої Десни», його погляд на своє дитинство, і не лише на своє, а й на дитинство типового сільського хлопчика із трудової сім'ї, наділеного тонким емоційним сприйняттям, буйною фантазією, хлопчика, що прагне до вчинків благородних і прекрасних.
Щоразу бачити асоціатйвкі ходи думки митця, вловлювати глибоку і багатогранну думку, яка народжується від зіставлення різних об'єктів, оточених асоціативними полями, тобто конкретно розкривати зміст кожного тропа, помічати смислові нашарування і семантичні зрушення в слові — це необхідна передумова для розуміння мистецтва словаТІПередусім учитель має виробити в собі вміння читати йЄ~просто текст, а художній текст і передати це вміння учням.
Сприйняття «додаткового» змісту, який складається із смислових нашарувань на слово, являє собою певну складність. Такі смислові нашарування — це приховані параметри художнього твору, в них у значній мірі вира-жається позиція автора у зображенні дійсності.
Рівень сприйняття твору художньої літератури може коливатися між двома крайніми точками. Першу, почат-кову, складає нижчий рівень, коли читач сприймає лише той зміст, який складається із об'єктивно-мовних значень слів і речень. У науковій літературі такий рівень читаць-кого сприйняття має різні найменування і визначення. Так, Б. С. Мейлах називає його елементарним, тому що «засвоюється... лише сюжетна сторона твору» . В. Наза-ренко такий спосіб сприйняття називає читацьким, який вивчає лише «зміст» книги, тобто те, що є в розповіді («содержание — т. е. лишь то, что содержится в повест-вовании»), а художня форма розповіді залишається не сприйнятою . Ю. М. Лотман вважає цей рівень «рівнем естетично неграмотної людини, яка сприймає художній твір лише як мовне повідомлення (типове питання: «Про сприйняття художнього твору та вищий, системний рівень сприйняття, коли під час читання сприймається не лише зміст, що випливає із об'єктивно-мовних значень слів, речень, але й зміст, який випливає із актуалізації значень і семантичних зрушень у цих мовних одиницях. Б. С. Мейлах називає такий рівень сприйняття вищим, концептуальним або системним і визначає його як рівень, за яким відчутна розвинена здібність переборювати стереотипи сприй-няття, які склалися»
Цього системногоТконцептуального, рівня сприйняття художнього літературного твору в першу чергу повинен досягти вчитель, щоб потім виховувати із своїх учнів естетично грамотних читачів.

Категорія: Твір | Додав: Наталья
Переглядів: 339 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
[17.05.2016][Сочинения]
Сочинение на тему природа 9 класс (0)
[17.11.2016][Вірші українські]
Вірші про вітер (0)
[14.03.2016][Твір]
Твір на тему "Людина майбутнього" (0)
[10.06.2016][Сочинения]
Мини сочинение на тему моря и кораблей (0)
[21.02.2017][Сочинения]
Любовь, медитация и храмы (0)
[19.12.2016][Твір]
Твір на тему "Новорічне диво" (0)
[10.03.2016][Вірші для дітей]
Шевченко. Вірші для дітей (0)
[13.03.2016][Діалог]
Діалог на моральну тему до Дня Перемоги (0)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]