Вітаю Вас Гість!
Понеділок, 21.05.2018, 09:49
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Меню сайту

Категорії розділу

Вірші українські [15]
Вірші українських поетов для школи і школярів, вірші учнів навчальної, середньої та вищої школи
Вірші для дітей [13]
Дитячі вірші про мову, Україну, вірші для дітей Тараса Шевченко та Лесі Українки, віршики про природу та маму
Диктанти українською мовою [7]
Українські диктанти для 1,2,3 класу навчальної школи, 4, 5, 6, 7, 8, 9 класу середньої школи та 10, 11 класу вищої школи
Українські перекази [5]
Докладні перекази тексту з української мови, стислі перекази творів українських письменників, контрольні українські перекази для школярів художнього стилю
Твір [94]
Українські твори на тему життя людини, твір опис та твір роздум українською мовою, художні твори мініатюри про мати та дитину
Діалог [13]
Діалоги з української мови, короткі та довгі
Мініатюра [5]
Твори мініатюри українською мовою на різні теми. Для школярів, школи та вчителів у допомогу
Розповідь [12]
Цей розділ допоможе вам скласти розповідь з текстом українською мовою
ГДЗ [2]
Готові домашні завдання по математиці, ГДЗ з української та англійської мови та інші.
Привітання [14]
Різноманітні привітання зі святами: з днем народження, ювілеєм, новим роком, 8 березня та 23 лютого
Сочинения [38]
Сочинения на русском языке
Диктанты [2]
Диктанты по русскому языку и литературе
Казки [8]

Наше опитування

Що вам потрібно?
Всього відповідей: 2030

Статистика

Пошук

Цікаве

Популярні українські твори

Популярні вірші українською мовою

Популярні диктанти

Готові домашні завдання / ГДЗ

Друзі сайту

українська

Головна » Файли » Твір

Дорогі школяри та вчителя! Розділ нашого сайту: "Твір" містить різноманітні матеріали у допомогу для школи. Твір - тільки самі популярні та необхідні для підготовки до школи і в допомогу вчителям
Суперечності, як необхідна умова розвитку в української літературі
04.10.2017, 15:42

Суперечності, як необхідна умова розвитку, не можуть не позначитися на структурі художнього твору.
Виходячи з цементуючої ролі образу автора у творі як певної точки зору на світ і з того, що художній твір у своїх образах і структурі з необхідністю відбиває суперечності, які існують у житті, очевидно, можна запропонувати такий шлях для визначення структури твору, тобто віднайдення того єдиного принципу, за яким елементи пов’язуються в одне ціле: спершу осмислити словесний образ автора, його ідейно-емоційну точку зору на світ (і підпорядковані їй просторову і часову), а потім спробувати визначити, в чому конкретно автор бачить основну суперечність або вияв її, простежити, як розвивається авторська думка про неї (це може застерегти від помилки), а далі в плані цієї суперечності спробувати розглянути всі елементи твору. Гадаємо, це дасть ключ до структури твору.
Життєві суперечності відбиваються не лише у вигляді конфліктів, суперечливих ситуацій і т. д., а й у вигляді різних антитез, в антитетичності розгортання авторської думки. Антитези фіксують стан суперечності, коли ж вони розвиваються з ідейно-тематичного ядра до переходу однієї якості в іншу, тоді ми говоримо про діалектичнісгь розвитку.
Простежимо антитетичність розгортання авторської думки на прикладі вірша Т. Г. Шевченка
І виріс я на чужині,
І сивію в чужому краї:
То одинокому мені
Здається — кращого немає
Нічого в бога, як Дніпро
Та наша славная країна...

Вихідна теза, висловлена в перших рядках, виражає цілком природне почуття любові до рідного краю, особливо загострене тим, що людина, від імені якої мовиться, зростала на чужині, до того ж і зараз самотня, відірвана від рідного краю, далеко від нього. Зрозуміле прагнення такої людини опинитися в рідному краї, зрозумілі мрії про нього. Проте вже в перших рядках ми відчуваємо, як
немає», але це тільки здається...
Відразу ж після вихідної тези — заперечення, антитеза:
Аж бачу, там тілько добро,
Де нас нема.

І далі вся розповідь будується як розгортання суперечливого почуття щастя любові до рідного краю і невимовного страждання, болю за нього:
В лиху годину,
Якось недавно довелось Мені заїхать в Україну,
У те найкращеє село...

Варто звернути увагу учнів на такі суперечливі мо-менти: побувати в рідному краї для автора — велика радість, але чомусь час перебування у рідному краї він називає лихою годиною. Це свідчить про якісь особливі тяжкі обставини, які спостерігає і переживає автор. Він був не лише а рідному краї, але і в тому найкращому, найріднішому селі, де його мати повивала. І знову ми стикаємося з суперечностями. Здавалось би, спогад про раннє дитинство мав би бути лише приємним, рожевим і солодким, але ні — і тут згадується, що мати вночі на свічку богу заробляла: «Поклони тяжкії б’ючи, пречистій ставила, молила, щоб доля добрая любила її дитину...».
І нова суперечність: незважаючи на всі зусилля, мати не змогла зробити щасливою свою дитину. Ці суперечності зростають до трагічних синовніх роздумів. Здавалось би, син, який з такою любов’ю згадує матір, повинен плакати і страждати, що вже її немає, та все це виливається в гірку іронію:
Добре, мамо,
Що ти зараннє спать лягла,
А то б ти бога прокляла

За мій талан.
Можливо, на серці оповідача так тяжко тому, що у нього особисто нещаслива доля, бо ж поки що він мовив про себе, про своє сприйняття села і т. д.

Категорія: Твір | Додав: Наталья
Переглядів: 295 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
[10.06.2016][Сочинения]
Мини сочинение на тему моря и кораблей (0)
[02.06.2013][Розповідь]
Твір-розповідь на тему Природа (0)
[27.05.2017][Твір]
Елементи та образи у творі "Вершники" (0)
[21.03.2016][Розповідь]
Розповідь на тему "Весна прекрасна" (0)
[23.12.2016][Мініатюра]
Твір-мініатюра "Вітер" (0)
[16.02.2016][Сочинения]
Сочинение на тему Лес (0)
[10.11.2016][Твір]
Твір-розповідь "Мій друг" (0)
[21.02.2016][ГДЗ]
План уроку на тему "Письмо" (0)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]