Вірші українські
[15]
Вірші українських поетов для школи і школярів, вірші учнів навчальної, середньої та вищої школи
|
Вірші для дітей
[13]
Дитячі вірші про мову, Україну, вірші для дітей Тараса Шевченко та Лесі Українки, віршики про природу та маму
|
Диктанти українською мовою
[7]
Українські диктанти для 1,2,3 класу навчальної школи, 4, 5, 6, 7, 8, 9 класу середньої школи та 10, 11 класу вищої школи
|
Українські перекази
[5]
Докладні перекази тексту з української мови, стислі перекази творів українських письменників, контрольні українські перекази для школярів художнього стилю
|
Твір
[94]
Українські твори на тему життя людини, твір опис та твір роздум українською мовою, художні твори мініатюри про мати та дитину
|
Діалог
[13]
Діалоги з української мови, короткі та довгі
|
Мініатюра
[5]
Твори мініатюри українською мовою на різні теми. Для школярів, школи та вчителів у допомогу
|
Розповідь
[12]
Цей розділ допоможе вам скласти розповідь з текстом українською мовою
|
ГДЗ
[2]
Готові домашні завдання по математиці, ГДЗ з української та англійської мови та інші.
|
Привітання
[14]
Різноманітні привітання зі святами: з днем народження, ювілеєм, новим роком, 8 березня та 23 лютого
|
Сочинения
[40]
Сочинения на русском языке
|
Диктанты
[2]
Диктанты по русскому языку и литературе
|
Казки [8] |
Головна » Файли » Твір |
24.06.2017, 18:13 | |
Петро Федорович у тюрмі, і читач чекає розповіді про його перебування там. Автор кількома промовистими деталями малює тюрму, називаючи її страшною схованкою, порівнюючи з підземною норою, і веде читача до нових суперечностей, подаючи спогад, контрастний до дійсності: картина дитинства малого Петра, сповнена ніжності, любові. Ніщо не віщує лиха ні родині, ні хлопцеві. Та ось розгортається біографія героя, він вступає у життя, спілкується з товаришами. Ми не будемо зараз зупинятися на характеристиці кожного з чотирьох товаришів, їх образи подані реаліс-тично, в еволюції, через поступове нагромадження пев-них властивостей. При уважному читанні тексту вчитель без особливого напруження знайде характерні деталі й штрихи, простежить розвиток кожного з цих чотирьох соціальних типів, покаже соціальні суперечності, які відобразилися в них, пов’яже з певною історично конкретною дійсністю — як це робиться завжди при аналізі персонажів. Але, очевидно, цього не досить. Всі персонажі включені в більш загальну систему і загальну проблему. Ці чотири приклади різної свідомості пов’язані в єдину систему однією проблемою: життя не таке, яким воно повинне бути за природними законами. Воно спотворене. Хто ж його спотворює? «Лихі люди». Вирішенню проблеми, хто ж ці лихі люди, і присвячено твір, то ж не дивно, що проблема сформульована в заголовку. Як і завжди, коли членується твір на якісь частини, треба знайти ті наскрізні елементи, які пов’язують ці частини в одне ціле. Таким наскрізним елементом є різні відкриті і підтекстові форми, пов’язані з проблемою «лихих людей». Тут особливу роль відіграє словесний образ автора. Спершу «лихі люди» — це «злодії і душогуби», але і в самому співчутливому мовленні про них у авторській вихідній семантичній системі і в змалюванні одного з них — Телепня ця теза заперечується, а на її місце ви-пливає інша думка. Повернімося до картини, коли Петро Федорович пише, до того моменту, коли він, кинувши писати, збирається з думками. «Коли це зразу—щось загуло коло двору і стихло». Так невизначено «щось загуло» та ще й «зразу» (раптом) кажуть тоді, коли чекають якогось лиха. Ціла зграя людей увалила в сіни, брязкаючи шаблями, цокаючи шпорами... Сумно той брязкіт і цокання обізвались у його в серці... Він догадавсь... Хто ж тут лихі люди? Чи людина скромна і благо-родна, яка невтомно сидить за столом, виливаючи на папері біль душі, чи ті, з шаблями, шпорами чужі люди (в.арто звернути увагу на буквальну синтаксичну подібність: «лихі люди» — «чужі люди»), які поралися у його добрі? Цікавого смислового нашарування набуває слово добро. Воно тут юе має значення матеріальних цінностей (хоч при обшуку мовиться саме про речі), воно означає цінності духовні, адже добро Петра Федоровича — це його папери. «Чужі люди» «ув’язували його папери». Тут слово добро набуває ще й іншого відтінку, ці папери — те добро, яке хотів зробити людям Петро. Щойно натякнув автор на те, хто ж «лихі люди», як відразу ж ця думка заперечується офіційною чуткою, пущеною між людей. Змалювання Телепня у тюрмі знову наводить на думку, що «лихі люди» — це ті, які «темної ночі» перевели Телепня «в темний покій». Ясна річ, не буквально ті, а ті, що наказали це зробити,— «лихі люди» в усій системі царського самодержавств.а. З ними Петро стикається, як тільки ступає за поріг отчого дому. Ось він у школі, і перше, що бачить тут,— це жорстокість: учитель примушує його бити товариша лінійкою по пальцях. Петрусь розплакався, але не зміг цього зробити, зате Шес- тірний бив з насолодою: «щоки почервоніли, ніс роздався, очі насупились-позеленіли». Добрим такого хлопця не назвеш. Так формується не лише вдача (це вже обрана життєва позиція) — так формується майбутня «лиха людина», і цьому сприяють школа і вчитель.
| |
Переглядів: 1717 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
[15.04.2014] | [Твір] |
Сочинения про май для школьников (0) |
[21.03.2016] | [Привітання] |
Привітання з народженням дитини (0) |
[16.11.2016] | [Вірші для дітей] |
Вірші про зиму для малят (0) |
[11.02.2018] | [Сочинения] |
Сочинение "Организация производственного процесса в экономике" (0) |
[09.02.2016] | [Діалог] |
Діалог на тему "Зустріч" (0) |
[13.03.2018] | [Розповідь] |
Розповідь на тему "Щотижневе прибирання кімнат" (0) |
[17.11.2016] | [Диктанти українською мовою] |
Диктанти для 11 класу (0) |
[23.03.2016] | [Казки] |
Казка про квітку (0) |
Всього коментарів: 0 | |